כבוד לאומי: מקום ראשון ליוליה צ'רנוי באליפות אירופה בפאראטריאתלון

ליוליה צ'רנוי יש סיבה טובה לשמוח. במסגרת אליפות אירופה בפאראטריאתלון שהתקיימה ב12-17.6 באלניה, תורכיה, קטפה יוליה את המקום הראשון בקטגוריה טרי 5 והוכתרה כאלופת אירופה זו השנה השנייה ברציפות ואף שיפרה בכמעט 10 דקות את התוצאה מאליפות אירופה הקודמת אשר נערכה בחודש אפריל 2012 באילת
.
השיפור המרכזי בזמנים היה במקצה הריצה בו הורידה יוליה כמעט 9 דקות (מ 44:27 ל 35:40 דקות) על אף המסלול הקשה שהכיל קטע עליה בן 400 מ' עם 8% שיפוע אותו עברה יוליה פעמיים.

בנוסף לתקופת אימונים ממושכת ואינטנסיבית שהכינה את יוליה לתחרות, השתמשה יוליה במהלך האימונים ובתחרות עצמה במדרסי ריצה של חברת מריו סנטר בהתאמה אישית מסוג R.S.O, שנעשו בהם התאמות מיוחדות בהמלצתו של ד"ר נועם רשף. במדרסי הריצה שנבנו עבור יוליה שולבו חומרים בעלי התנגדויות שונות שמטרתם להביא למינוף יעיל של הרגל בזמן ריצה על ידי יצירת "אפקט הנדנוד", וכך לאפשר ליוליה להגיע לתנוחת ריצה נכונה על קדמת כף הרגל להורדת עומסים. השימוש במדרסים טרם רבות לשיפור יכולת הריצה של יוליה הן באימונים והן בתחרות.

יוליה צ'רנוי על הפודיום. כבוד לאומי.

לאחר תקופת הסתגלות קצרה, חשה יוליה בנוח במדרסים ועברה לפעילות מלאה איתם. המדרסים אפשרו ליוליה להניח את כלל כף הרגל על הרצפה במהלך צעד הריצה ובכך תרמו להשגת שיפור משמעותי בריצה.
לפני התחרות עברה יוליה קליסיפיקציה לקביעת הקטגוריה בה תתחרה, והיא נקבעה כ טרי 3, דרגת נכות מתקדמת שכוללת בין היתר פגיעות CP או פגיעה תפקודית ברגל וזרוע ביחד.
במהלך התחרות שונתה הקטגוריה של יוליה לטרי 5, דרגת נכות קלה יותר הכוללת קטיעות ברגל אחת ומתחת לברך שבה מתחרות בדרך כלל נשים עם יכולת גופנית טובה יותר, אשר לרוב היו בריאות ובעקבות קטיעה הפכו לנכות.

במסגרת התחרות השתמשה יוליה בפרוטוקול ריצה של 3.5 דקות ריצה מלאה עם 1.5 דקות של הליכה עם הקביים, עליו היא התאמנה בשבועות שקדמו לתחרות והינו שיפור של פרוטוקולים קודמים שכללו קטעי ריצה קצרים יותר עם קטעי הליכה ארוכים יותר להתאוששות.

צילום: Iris Ronen Lewinsohn

יוליה, בת 34, שמתאמנת כיום במסגרת קבוצת NITRO, נחשפה רק בשנת 2011 לעולם הטריאתלון במהלך צפייה בתחרות האוקווטלון של משחקי אס"א באילת. האירוע הזה היה שהצית ביוליה את הרצון להתחיל להילחם במחלת ה CP בדיוק דרך המקום שבו היא פוגעת - הכושר הגופני.

כך החליטה יוליה להפוך לספורטאית פרא-טריאתלטית במטרה לייצג את מדינת ישראל במסגרת המשחקים הפרא-לימפיים בריו 2016, בהם יופיע לראשונה גם הפרא-טריאתלון כענף פרא-לימפי.

מאז התחילה את אימוניה כספורטאית פרא-טריאתלטית בקטגורית ה- TRI3, זכתה יוליה במספר תארים חשובים במסגרת תחרויות בהן היא השתתפה לרבות מקום ראשון באליפות ישראל ומדליית זהב באליפות אירופה בפרא-טריאתלון אשר התקיימה באפריל 2012 באילת וכעת הוסיפה יוליה לרשימה את התואר אלופה אירופה בפעם השנייה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה